Raad de combinatie!

Leeftijd: 4 – 10 jaar
Prijs: € 2,29
Download voor iPad/iPhone
badge_appstore-lrg

Winactie! Op dinsdag avond geef ik 5x een promocode weg voor deze app! Laat weten waarom jij deze app wilt winnen!

Mijn Mening

Dit is echt een hele leuke app! Het feit dat je deze app op 3 verschillende moeilijkheidsgraden kunt spelen is voor mij een pre. Bij mijn kleuters zag ik dat zelfs de jongste kleuters in het makkelijkste nivo prima met deze app overweg konden. En er erg enthousiast mee aan de slag gingen. Ik zag tussen de kleuters communicatie over wat ze moesten doen.

mmfk05Na enige sturing ook dat er steeds meer lijn kwam in het uitproberen welk figuur waar moest.Deze app stimuleert echt dat kinderen logisch en strategisch gaan denken. Zowel ik als mijn kleuters zijn enthousiast!De navigatie binnen de app is eenvoudig. Ook de manier van feedback krijgen is voor kinderen en mij begrijpelijk en duidelijk.

De App

mmf03

Als je de app start kom je terecht in een startscherm. In dit startscherm kun je de volgende keuzes maken:

  • Met wat voor figuurtjes je mastermind wil gaan spelen (bolletjes, bloemen, vlinders of beren)
  • Moeilijkheidsgraad (1, 2 of 3)
  • Muziek
  • Behaalde troffeen
  • Help scherm

We starten een spel.

Je moet er nu voor zorgen dat je het patroon wat achter het mastermind schuifje staat raad. Hiervoor krijg je steeds aanwijzingen. Als je figuurtjes naar het mastermindbord hebt gesleept krijg je links in het rondje feedback. Zwart staat voor zit erin en op de goede plek en wit staat voor zit erin maar niet op de goede plek.Door de moeilijkheidsgraad in te stellen krijg je een aantal gekleurde figuurtjes. Hoe moeilijker je kiest hoe meer verschillende kleuren figuurtjes je hebt. Ook het aantal keer dat je mag raden loopt op naarmate je een moeilijker spel kiest.

Tips voor in de klas

mmfk02

Dit is een app welke kinderen prima in tweetallen kunnen gebruiken. Je speelt in principe tegen de computer. Maar wanneer leerlingen samen spelen ontstaat er interactie tussen twee leerlingen. Misschien bedenken ze samen wel een strategie! Ook is dit een app die je goed thuis door kinderen kunt laten spelen. Want ook alleen kun je hier uren zoet mee zijn.

Wat leer je van deze app?

Als we naar de kerndoelen kijken kun je van deze app het volgende leren:

Kerndoel 25
De leerlingen leren aanpakken bij het oplossen van rekenwiskundeproblemen te onderbouwen en leren oplossingen te beoordelen.Waarbij de focus vooral ligt op:
onderbouwen en beoordelen van redeneringen over aantallen, getallen en bewerkingen daarmee. En
ontwikkelen van goed meetkundig taalgebruik.Van deze app kun je een heleboel leren:

  • Je concentreren op een activiteit
  • Ontdekken van structuren
  • Ontdekken van patronen
  • Stimuleren van het strategisch denken

Mijn Mening

mmfk05

Dit is echt een hele leuke app! Het feit dat je deze app op 3 verschillende moeilijkheidsgraden kunt spelen is voor mij een pre. Bij mijn kleuters zag ik dat zelfs de jongste kleuters in het makkelijkste nivo prima met deze app overweg konden. En er erg enthousiast mee aan de slag gingen. Ik zag tussen de kleuters communicatie over wat ze moesten doen.

Bij groep 2 kleuters zag ik na enige sturing ook dat er steeds meer lijn kwam in het uitproberen welk figuur waar moest.Deze app stimuleert echt dat kinderen logisch en strategisch gaan denken. Zowel ik als mijn kleuters zijn enthousiast!De navigatie binnen de app is eenvoudig. Ook de manier van feedback krijgen is voor kinderen en mij begrijpelijk en duidelijk.

Leave a Reply