Zoek de afbeeldingen met tegenstellingen

Leeftijd: 3 – 7 jaar
Prijs: gratis (met in app aankopen) 15 – 18 november in app aankopen gratis!
Download voor iPhone/iPad

Mijn Mening

Weer een mooie app voor kleuters! De tegenstellingen die je steeds moet zoeken zijn voor kleuters goed te vinden in de keuzes die je moet maken.

Wanneer je een goede match maakt dan gaan de plaatjes weg. En mag je een nieuwe match maken. Kleuters krijgen dus direct feedback. Dat vind ik erg prettig.

Onder de afbeeldingen staan geschreven woorden. Deze kun je ook opnemen! Zo krijgt een kleuter te horen welk woord het is met jouw stem!

De begrippen waarbij tegenstellingen gevraagd worden zijn begrippen die bij kleuters overal terug komen veel – weinig, kort – lang, dik- dun, zwaar – licht en ga zo nog maar even door. Begrippen die voor het verder formele rekenen zeer belangrijk zijn.

Kortom ik in dit een mooie app voor kleuters!

De App

Als je de app start en je hebt de in app aankopen gedaan dan krijg je 16 opdrachtborden te zien. Wanneer je een opdrachtbord aantikt krijg je 2 vlakken in het midden te zien. En ernaast staan 2 keer 5 afbeeldingen. 2 afbeeldingen hebben steeds een match. Deze match hebben ze omdat ze een tegenstelling zijn. Het is aan jou nu de taak om deze allemaal te vinden.

Wanneer je een afbeelding in een vierkant hebt geplaatst komt er ook onder te staan hoe deze tegenstelling heet. Wanneer je alle tegenstelling hebt ingesproken hoor je ook wat er op de afbeelding staat.

Als je de twee goede tegenstellingen hebt gematcht mag je de volgende gaan doen!

Tips voor in de Klas

Natuurlijk moet je in eerste instantie met concrete materialen tegenstellingen gaan oefenen. Deze app kan een mooie aanvulling zijn in het oefenen met tegenstellingen.

Dit is een app die kleuters heel goed onder de speel/werktijd kunnen gaan doen!

Wat leer je van deze App?

Als je naar de kerndoelen kijkt leer je van deze app het volgende:

Kerndoel 1
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.

Kerndoel 2
De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiëren.

Kerndoel 23
De leerlingen leren wiskundetaal gebruiken.

 

Leave a Reply