Speel met kerstpoppen een kerstverhaal

Leeftijd: 4 – 7 jaar
Prijs: € 1,09
Download voor iPhone/iPad

 

Mijn Mening

Wat een leuk vormgegeven poppenkastapp! De achtergronden in de app zijn echt mooi en kerstig. Ook het aantal poppen waar je uit kunt kiezen is uiteenlopend. En passend bij de situaties waar je mee kunt spelen.

Dit is wel een app waarbij je als leerkracht ook mee moet spelen met het maken van het verhaal. Ik merk dat kleuters niet zomaar een verhaal kunnen spelen met de poppen. Als je als leerkracht mee gaat spelen dan bouw je samen aan een verhaal.

Er zit een klein beetje reclame in de app. Dat vind ik zelf niet storend. Het hindert het leerproces niet.

Ik vind dit een leuke app om tijdens de kerstperiode te gebruiken en er samen mee te spelen en leren.

De App

In deze app kun je eerst kiezen uit 6 verschillende achtergronden om in je poppenkast mee te gaan spelen. Daarna kun je kiezen uit verschillende poppen waar je mee kunt spelen. Je kunt zo veel poppen in het spel mee laten doen als je zelf wilt.

Voorafgaand aan het verhaal hoef je de poppen niet te selecteren. Je kunt tijdens het spelen steeds nieuwe poppen toevoegen en weghalen. Ook kun je een applaus laten horen tijdens je spel.

Wanneer je een pop niet meer in je verhaal wilt hebben dan kun je erop tikken. En dan verdwijnt de pop. Bovenin het scherm zit wel een beetje recalme, maar dit is niet hinderlijk.

Tips voor in de Klas

Deze app leent zich echt perfect om in een kleine kring te gebruiken! Je zult als leerkracht echt mee moeten spelen in het verhaal wat je met de kleuters gaat uitspelen. Dit vinden ze ook echt leuk! Op deze manier kun je de kleuters naar een hoger taalniveau brengen.

Het is ook leuk om samen met de kleuters een verhaal te maken en dit via het digibord te laten spelen zodat iedereen mee kan kijken en luisteren!

Wat leer je van deze App?

Als je naar de kerndoelen kijkt kun je van deze app het volgende leren:

Kerndoel 1
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.

Kerndoel 2
De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiëren.

Kerndoel 3
De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.

Kerndoel 10
De leerlingen leren bij de doelen onder ‘mondeling taalonderwijs’ en ‘schriftelijk taalonderwijs’ strategieën te herkennen, te verwoorden, te gebruiken en te beoordelen.

Kerndoel 11
De leerlingen leren een aantal taalkundige principes en regels. Zij kunnen in een zin het onderwerp, het werkwoordelijk gezegde en delen van dat gezegde onderscheiden.

Kerndoel 12
De leerlingen verwerven een adequate woordenschat en strategieën voor het begrijpen van voor hen onbekende woorden. Onder ‘woordenschat’ vallen ook begrippen die het leerlingen mogelijk maken over taal te denken en te spreken.

Leave a Reply