Electro in een modern jasje!
Wie kent het niet elektro!
Leeftijd: 4 – 7 jaar
Prijs: gratis (in app aankopen)
Download voor iPad
Mijn Mening
Wie kent het niet het good old spel Electro? Toen ik de digitale variant tegen kwam was ik direct enthousiast! Ook al is de good old electro nog steeds een ontzettend mooie set!
Ik vind dit een bijzonder fraaie app voor kleuters om mee te werken. Wat ik erg interessant vind aan deze app is dat kleuters direct feedback krijgen op hun handelen. Wanneer je een goede match maakt dan zie en hoor je dat. Wanneer je match niet goed is dan krijg je hier ook feedback op. Dit is natuurlijk voor kleuters erg fijn.
De kaarten die in de digitale variant van electro worden gebruikt zijn erg mooi vormgegeven. Ook passen de kaarten erg bij deze tijd.
In de gratis variant zitten 3 kaarten. Wat mij betreft is dit voldoende om deze app goed te kunnen gebruiken in de klas! Er zit geen reclame in de app wat ik ook erg prettig vind. Een echte aanwinst in appland voor kleuters!
De App
Wanneer je de app start kun je kiezen uit drie verschillende kaarten:
- Aanzicht
- Ingepakt
- Klein en groot
Bij al deze drie kaarten gaat het er steeds om dat ze een plaatje van de rode kaart matchen aan een kaartje van de blauwe kaart.
Neem de kaart klein en groot, hier zie je een jongen met een kleine krab. Waar zie je de de krab wanneer de krab groot is? Of je ziet drie kleine schelpen, waar zie je de grote schelp die erbij hoort?
Wanneer je twee kaartjes matcht worden ze vaag en kun je ze niet meer kiezen. Ook de robot laat zien dat je het goed hebt gedaan. Als je twee kaartjes kiest die niet bij elkaar horen dan schud de robot nee.
Tip’s voor in de Klas
Dit spel leent zich uitstekend om door twee kleuters samen te laten spelen! Leg dit spel eerst uit in de kleine kring en laat daarna de kleuters in tweetallen met het spel werken. Wanneer ze een kaart af hebben mogen ze aan een volgende kaart beginnen.
Wat leer je van deze App?
Als je naar de kerndoelen kijkt kun je van deze app het volgende leren:
Kerndoel 1
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
Kerndoel 2
De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiƫren.
Kerndoel 4
De leerlingen leren informatie te achterhalen in informatieve en instructieve teksten, waaronder schema’s, tabellen en digitale bronnen.
Kerndoel 23
De leerlingen leren wiskundetaal gebruiken.
Kerndoel 24
De leerlingen leren praktische en formele rekenwiskundige problemen op te lossen en redeneringen helder weer te geven.
Verder leer je van deze app:
- Je concentreren op een activiteit