Bingo voor thuis
Bingo voor thuis
Bingo voor thuis
Regelmatig zit er een klas thuis in deze tijd. Daarom bedacht ik iets nieuws! De thuis-bingo voor 10 schooldagen! Hierin kun je 10 handige apps en daarbij behorende opdrachten vinden om zo thuis zinvol digitaal bezig te zijn!
De bingo is ingedeeld in 10 dagen. Voor elke dag is er een app. De bingo is een compleet document waarin apps staan, links waar je de apps kunt downloaden en je vindt er een stukje uitleg/opdracht.
Dag 1 tot en met 5
Deze opdrachten kun je voor de eerste week dat kinderen thuiszitten gebruiken. Bij elke dag vertel ik kort welke app gebruikt wordt.
Dag 1 – Thuis bij Muis
In deze app luister je naar verhaaltjes van Muis. En is dus gericht op taal. Je gaat vandaag in ieder geval het verhaal Thuisblijven luisteren. Kies er nog een uit. En maak er een tekening bij! Lees er meer over.
Leeftijd: 4 – 6 jaar
Prijs: € gratis
Download voor iPhone/iPad & Android
Dag 2 – Rolf Connect Rekenen
Er komt een trein aan! De trein is leeg. Jij moet ervoor zorgen dat de getallenlijn op de trein wordt gemaakt. Plaats de kisten met vingers, stippen, streepjes en cijfers op de juiste manier op de trein zodat de getallenlijn ontstaat. Deze app richt zich vooral op de rekenontwikkeling. Lees meer over Rolf Connect Rekenen.
Leeftijd: 3 – 7 jaar
Download de app voor iPhone/iPad & Android
Dag 3 – Leg je dag vast
Vandaag op de derde dag is het een dag waarop je foto’s gaat maken! Je maakt met de iPad/tablet foto’s om jouw dag zo goed mogelijk in beeld te brengen. Met deze activiteit worden meerdere onderwijskundige gebieden gestimuleerd.
Dag 4 – Hopster Coding Safari
We gaan vandaag programmeren. Je gaat aan de slag met de app Hopster Coding Safari! Probeer zoveel mogelijk routes voor de dieren te programmeren. Hoeveel routes kan jij voor de dieren maken?
Leeftijd: 4 – 7 jaar
Prijs: € 2,29 Tijdelijk gratis voor iPhone/iPad
Download voor iPhone/iPad
Dag 5 – Kralenplank maken
Vandaag ga je een kralenplank maken. Je gaat ‘m digitaal maken aan de hand van een voorbeeld.
Je mag zelf kiezen welk voorbeeld je gaat maken. Naar de voorbeelden.
Leeftijd: 4 – 12 jaar
Prijs: gratis
Download voor iPhone/iPad & Android
Dag 6 tot en met 10
Dag 6 – Bas en Muis op een onbewoond eiland
Tijd voor een verhaal! Bas en muis gaan namelijk varen naar een onbewoond eiland. Hier is van alles te beleven. Maar is er eigenlijk ook kaas? Luister naar dit spannende verhaal!
Leeftijd: 3 – 6 jaar
Prijs: gratis
Download voor iPad
Dag 7 – Matrix Game
Rekenen! Vandaag staat het vullen van een matrix centraal. Je moet hiervoor steeds 2 afbeeldingen met elkaar combineren tot een nieuwe. Er zijn 3 apps. Die lopen op in moeilijkheid.
Doelgroep 4 – 6 jarige
Prijs: gratis (inapp aankopen)
Matrix Game 1, 2 & 3
Dag 8 – Photobooth
Yes, aan de slag met foto’s! Vandaag ga je naar buiten om foto’s te maken. Dit doe je met de Photo Booth app. Je gaat foto’s maken van wat jij vindt dat bij het seizoen hoort met behulp van de Photobooth-app. Gebruik al je creativiteit bij het maken van de foto’s.
Dag 9 – Rolf Connect Programmeren
Bouw de raket voor de robot weer op door te programmeren!
Leeftijd: 5 – 12 jaar
Download de app voor iPhone/iPad & Android
Dag 10 – Quiver
Vandaag ga je aan de slag met een magische kleurplaat! Als je deze kleurplaat namelijk af hebt komt deze tot leven. Hiervoor heb je een speciale kleurplaat nodig. En een app. Kleur de kleurplaat en scan ‘m daarna met de app. En je kleurplaat komt tot leven.
Leeftijd: 4 – 99 jaar
Prijs: € gratis (in app aankopen)
Download voor iPhone/iPad