Thuis oefen bingo! Samen digitaal aan de slag! Week 1

Posted by on mrt 16, 2020 in Materiaal | No Comments
Thuis oefen bingo! Samen digitaal aan de slag! Week 1

In deze weken dat de kinderen thuis zitten bedacht ik iets leuks! De Thuis oefen bingo! Samen digitaal aan de slag.

Wat is de Thuis Oefen Bingo?

In de thuis oefen bingo zit voor elke dag een opdracht die je kleuter thuis kan gaan doen! Ik heb een thuis oefen bingo voor jongste en voor oudste kleuters gemaakt. Zo kun je elke dag met je kleuter iets digitaals doen. Print de bingo uit. En als je de opdracht gedaan hebt kruis je ‘m af! En leg je de iPad weer weg en ga je andere dingen doen.

Pagina 3 en 4 van de pdf zijn pagina’s met uitleg per activiteit. Hierin staat ook een downloadlink naar de apps of bestanden toe.

Voor elke week maak ik een nieuwe bingo.

Download de bingo voor jongste kleuters

Download de de bingo voor oudste kleuters

Welke ontwikkeling stimuleer je?

Voor elke dag staat er een vakgebied centraal voor deze week is dat:

maandag 16 maart: Taal

Beginnende geletterdheid – Verhaalbegrip

  • Gebruikt en leert (nieuwe) woorden naar aanleiding van verhalen en/of een thema. De nieuwe woorden liggen in de belevingswereld van het kind.

dinsdag 17 maart: Rekenen

 

 

 

 

 

Meetkunde

  • Redeneert over eenvoudige meetkundige problemen met vormen en figuren.

Aanpakgedrag

  • Aanpakken van een taak
  • Weet waar hij/zij moet beginnen met een taak
  • Weet de aangeboden taak enigszins zelfstandig uit te voeren
  • Kan nauwkeurig en precies het werk doen
  • Maakt een complexe taak tot het einde toe af
  • Kan een taak gestructureerd aanpakken
  • In een paar stappen vertellen hoe je de taak hebt aangepakt

woensdag 18 maart: Foto speurtocht!

Media – ICT vaardigheden

  •  Gebruiken van mediatoepassingen en creëren van media

donderdag 19 maart: Programmeren

 

 

 

 

 

Computational thinking

  • Taak opdelen in kleinere deelproblemen
  • Algoritmes: Uitvoeren van een taak door stap voor stap een reeks handelingen uit te voeren

Aanpakgedrag

  • Aanpakken van een taak
  • Weet waar hij/zij moet beginnen met een taak
  • Weet de aangeboden taak enigszins zelfstandig uit te voeren
  • Kan nauwkeurig en precies het werk doen
  • Maakt een complexe taak tot het einde toe af
  • Kan een taak gestructureerd aanpakken
  • In een paar stappen vertellen hoe je de taak hebt aangepakt

vrijdag 20 maart: Muziek

  • kennismaken met verschillende soorten muziek
  • weergeven van eigen muzikale ideeën en reproduceren met behulp van tekeningen en grafische notaties
  • uitvoeren (bijv. klappen, trommelen) van eenvoudige ritmische patronen
  • verklanken van grafische notaties en tekeningen (relatie symbool-klank)
  • uitvoeren (alleen of in groepsverband) van een kort muziekstukje

Leave a Reply