Met de definitieve concept kerndoelen is er ook voor de onderbouw de noodzaak om met digitale geletterdheid aan de slag aan de slag te gaan juist ook in de onderbouw!

Technologie kan ook bij kleuters!

In de onderbouw draait het vooral om spelen, spelen, spelen. En daar kan technologie én digitale geletterdheid echt een rol in spelen. Zodat je technologie in kunt zetten zodat het je spel en het spelen kan verrijken.

Want wist jij dat jouw kleuters het thema kunnen vastleggen met foto’s? En hier dan zelf over kunnen vertellen in de kleine of grote kring? Zo vang je twee vliegen in een klap. Ze werken aan digitale geletterdheid maar vooral aan taal! Oja en bonus tip… Deel deze foto’s via jullie ouder communicatiekanaal. Dan hoef jij als leerkracht de foto’s niet te maken. En de kleuters zijn enorm betrokken!

Of wat dacht je er van als de kleuters samen met jou van de gemaakte foto’s een poster of filmpje maken? Dan zijn ze echt aan het creëren. Wanneer je dan naar de taxonomie van Bloom kijkt leren kleuters enorm veel als ze mogen creëren.

Ik kijk graag naar apps die al standaard op de iPad staan.  Een voorbeeld hiervan is de app Pages, hierin kun je audioberichten inspreken die kinderen dan moeten kleuren/tekenen op een fysieke kleurplaat/tekening. Een opdracht als deze kan zo een plak krijgen in de taalhoek.

Samen gaan we opzoek naar de mogelijkheden van technologie voor jouw onderwijs. Zodat de definitieve concept kerndoelen echt verweven gaan worden in het spelen en leren in jouw klas.

Leren begint dichtbij het kind zelf

Waar ik ook in geloof is dat leren begint bij dingen ervaren met je eigen lijf. En laat dit nou heel goed kunnen met computational thinking. Dat begint juist bij ervaren, voelen en handelen! Niet meteen met een scherm of een robot 😉

Mediawijs door voorlezen!

Wist jij dat er in (prenten)boeken heel veel mogelijkheden zitten om met elkaar in gesprek te gaan? Of of samen actief de wereld om ons heen te verkennen met fotografie en video? En juist (prenten)boeken kun je weer heel goed koppelen met de definitieve (concept)kerndoelen. Ik laat je ervaren waar je op kunt letten. En welke activiteiten je kunt ondernemen. Want voorlezen doe je immers al. En dan ben je vooral bezig met taal!

Beheer is ook belangrijk

Het is ook belangrijk dat het beheersysteem wat je gebruikt voor je iPads past bij hoe jij wilt werken. Want ook met de iPad is het mogelijk om regie te hebben in de klas. Zodat wanneer de iPad QR codes kunnen scannen zonder dat ze naar allerlei andere filmpjes kunnen. Of keuze hebben uit 2 apps terwijl er vlak daarvoor nog veel meer apps op stonden.

Ook bij het technische, en misschien zelfs wel voorwaardelijke deel, kan ik jullie heel goed ondersteunen. En met jullie meedenken hoe dit het meest passend is zodat het echt aansluit bij hoe jullie willen werken.

En de midden- en bovenbouw dan?

Ook met jouw midden- en bovenbouw kan ik aan de slag! Graag bespreek ik de mogelijkheden met je zodat ik echt op maat een aanbod kan doen.

Hoe ik werk

Je merkt al dat ik veel kanten op kan qua training. Daarom vind ik het heel belangrijk om eerst goed te luisteren naar wat jullie willen als team. Daarom plan ik altijd eerst een gesprek om goed te luisteren naar jullie wensen. Zodat ik echt een voorstel kan maken dat past bij jullie wensen.

Vervolgens maak ik een trainingsvoorstel met doelen op verschillende niveaus erin. Want wat zie je na mijn training eigenlijk in het gedrag, handelen en aan kennis? Voor mij belangrijke zaken om goed af te stemmen.

Na elke bijeenkomst maken we een plan hoe jij het geleerde duurzaam kunt inzetten. Zodat wat je bij mij in de training leert ook echt duurzaam kan worden toegepast in de klas.

Wat zeggen andere over mijn trainingen?

” Wat een enthousiasme bij jou! Je merkt gewoon dat je uit de praktijk komt. Eveline heeft de goede toon. Het is praktisch, leerzaam en we kunnen meteen aan de slag. Het plan geeft meteen richting voor de komende weken.”

Leerkracht Springplank – Uithoorn – augustus 2025

“Je straalt rust en vertrouwen uit. Je gaat hier gewoon helemaal voor. Eveline kreeg zelfs mij enthousiast om met de iPad aan de slag te gaan!”.

Leerkracht PI scholen – Amsterdam – mei 2025

“Wij waren echt niet blij met Jamf. Maar doordat Eveline naar ons luisterde, meedacht en echt wist waar ze het over had werkt het nu prettig. En ervaren we het gemak.”

Leerkracht Wolderwijs april 2025

“Ik wist niet dat bezig zijn met programmeren zo eenvoudig is. Ik heb allerlei tips gekregen om handelend bezig te zijn en niet achter een scherm wat fijn!”.

Leerkracht MGR Hanssenschool – december 2024

Wil je in gesprek met mij over de mogelijkheden van trainingen? Vul het formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Contact