Ik geef verschillende workshops om leerkrachten vertrouwd te maken met digitale middelen binnen het (kleuter)onderwijs. Ik wil je op weg helpen om dit op een betekenisvolle en zinvolle manier te doen! U kunt contact met mij op nemen voor de kosten en verdere afspraken.

 

 

 

Ik geef de volgende trainingen:

Gynzy basistraining

  • work05
  • work01
  • work04
  • work02
  •  

Voor een team of bouw kan ik een basistraining verzorgen over het gebruik van Gynzy. Je krijgt dan een knoppencursus van ongeveer 2 uur. In een knoppencursus leer je welke mogelijkheden Gynzy allemaal heeft om het lesgeven met een digibord makkelijker te maken.

Ervaringen van deelnemers

Ik heb nu het gevoel dat ik Gynzy een stuk beter begrijp! Sanne – leerkracht – september 2016

We weten nu een stuk meer van Gynzy. team Auris – mei 2016

Gynzy kleutertraining

Voor de kleuterbouw kan ik een speciale training verzorgen waarin we om gaan op hoe je het digitale schoolbord op een betekenisvolle manier ingezet kan worden binnen het kleuteronderwijs. En welke meerwaarde het digibord met Gynzy kan hebben voor jouw kleuterklas! Een Gynzy kleutertraining duurt ongeveer 2 uur. De inhoud kunnen we in overleg aanpassen. Ook de duur kunnen we aanpassen. Neem contact op voor de mogelijkheden

Ervaringen van deelnemers

Wij hebben de workshop als zeer positief ervaren en hebben veel nieuwe dingen geleerd.Leuk dat je eerst het een en ander uitlegde en ons toen zelf aan de gang liet gaan. We zijn er enthousiast mee verder gegaan. Een aanrader voor een ieder die toch wat meer over Gynzy wil weten! Anneke van Schooten Nicolaas Beetsschool – Maart 2016 

Mijn collega’s en ik hebben enorm veel geleerd van onze middag met jou.
Een paar collega’s durfde voor de sessie het digibord eigenlijk niet aan te raken omdat ze niet wisten wat ze er mee moesten doen. Maar na de sessie zijn ze dol enthousiast.
Het was leuk om te merken hoe enthousiast je bent en vooral om te horen wat wel en niet werkt met kleuters. Je bent duidelijk een praktijkmens en dat is precies wat wij nodig hadden.

Claudine leerkracht groep 1/2 jenaplanbasisschool De Nieuwe Kring Diemen – December 2016

De iPad voor de Kleuters/Onderbouw

  • ipad04
  • ipad01
  • ipad03
  • ipad05
  • ipad02

De iPad is bij uitstek een prima middel om op een betekenisvolle manier in te zetten bij de kleuters. Graag ga ik samen met jullie op avontuur hoe we dit voor jouw school en jouw groep misschien zelfs wel voor dat ene specifieke kind kunnen doen! In overleg met het team kunnen we de training vorm geven qua inhoud, duur en tijd. Dit kan een dagdeel zijn. Maar ook een training die uit meerdere bijeenkomsten bestaan.

Ik heb ook een speciale training voor de kleuters die uit 3 bijeenkomsten bestaat. We gaan in deze training aan de slag met de vraag welke apps zijn geschikt voor jonge kinderen, hoe richt ik mijn klassen management in, welke apps zijn er voor rekenen en hoe maak ik instructiefilmpjes voor jonge kinderen! Ik heb ook een deel twee van deze training ontwikkeld! Hierin gaan we in op taal en de iPad, creëren van eigen materialen voor de iPad en de iPad in de hoek inzetten!

 

 

Ervaringen van deelnemers

Eveline Kaleveld heeft voor onze stichting een workshop gegeven over iPads in de onderbouw. Het was een inspirerende bijeenkomst, inhoudelijk en zeer praktisch! Tijdens het eerste deel van de workshop kregen we een helder overzicht van verschillende apps die goed in te zetten zijn bij de kleuters. Daarna konden we zelf aan de slag om deze apps beter te leren kennen. Naast de apps had Eveline ook verschillende materialen mee genomen die te gebruiken zijn bij de apps. Kortom, deze workshop is een echte aanrader om op je school of binnen je stichting te organiseren, want de volgende dag kun je er direct mee aan de slag!
Thijs Wisselink – Leerkracht OBS De Barchscholen – maart 2016

iPad voor alle groepen

Voor alle groepen op de basisschool heb ik een mooie set trainingen. In de eerste set trainingen zijn 3 bijeenkomsten. In de eerste bijeenkomst richten we ons op het gebruik van verschillende apps en (methode) software. We reiken u allerlei verschillende mogelijkheden aan. De tweede bijeenkomst is gericht op het presenteren met behulp van de iPad en de mogelijkheden tot interactie met de leerlingen.
De derde bijeenkomst kijken we samen naar een les met de iPad. U ervaart zelf op welke verschillende manieren u de iPad allemaal in kunt zetten tijdens de les. Als vervolg op deze training is “De iPad in het onderwijs – deel 2” ontwikkeld.

In de eerste bijeenkomst richten we ons de creatie apps. We reiken u allerlei verschillende mogelijkheden aan, u gaat zelf aan de slag met de verschillende apps. De tweede bijeenkomst is gericht op Flipping the Classroom. U gaat zelf met verschillende appsen online software instructiefilmpjes maken. Tevens kijken we naar de verschillende mogelijkheden om de filmpjes aan te bieden aan de leerlingen. De derde bijeenkomst gaat u aan de slag met programmeren met behulp van de iPad. Gecombineerd met verschillende toepassingen als bijvoorbeeld Dash & Dot.

ICT in de onderbouw

ICT kun je heel goed inzetten in de onderbouw, de groepen 1/2. Maar welke toepassingen zijn er eigenlijk? Waar kunnen ICT toepassingen ons kleuteronderwijs verrijken?

In deze workshop gaan we aan de slag met deze vragen. We proberen dingen uit, ontdekken materialen en toepassingen. Een praktische workshop waarna je weet welke ICT toepassingen geschikt zijn voor kleuters en je verschillende toepassingen hebt uitgeprobeerd. In overleg met het team kunnen we de training vormgeven qua inhoudt, duur en tijd. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Ervaringen van deelnamers

Eveline heeft voor onze kleuterklassen een praktische workshop gegeven over hoe we ICT meer in kunnen zetten bij onze kleuters. Het was inspirerend en we gingen actief aan de slag. Ik heb nu meer ideeën over hoe ik het digibord en andere digitale materialen kan inzetten bij mijn kleuters.
Sophia d’Haes – Leerkracht – september 2016

Apps in de middenbouw

Apps zijn heel goed in te zetten in de middenbouw. Maar welke apps zijn nou waar geschikt voor? Waar sluiten apps nou aan bij de doelen van ons onderwijs?

In deze workshop gaan we aan de slag met deze vragen. We ontdekken verschillende apps En na deze workshop weet jij je onderwijs te verrijken met verschillende apps. En kun je daarmee inspelen op de verschillen tussen leerlingen. In overleg met het team kunnen we de training vormgeven qua inhoudt, duur en tijd.